Running Man 354 updated // Giveaway by Nia Emkay Dah Tamat !!! // Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin

Friday, July 7

DRAMA: Princess Man

Assalamualaikum semua :)

Nia baru sahaja menghabiskan drama korea yang bertajuk ‘Princess Man’ lakonan Park Si Hoo dan Moon Chae Won.

Drama ini mengisahkan seorang perempuan bernama Lee Se Ryeong yang menyamar sebagai tuan puteri untuk bertemu dengan bakal tunangnya iaitu Kim Seung Yoo. Se Ryeong nekad untuk menyamar sebagai tuan puteri kerana dia mahu tengok sendiri rupa paras Kim Seung Yoo dan kelakuan bakal tunangnya itu.


Malangnya, pertemuan pertama mereka tidaklah seindah mana apabila Kim Seung Yoo menuduh Se Ryeong mahu menggoda dirinya dengan memperlihatkan betis secara sengaja. Namun apa yang Seung Yoo tidak tahu adalah kaki gadis itu bengkak akibat terjatuh daripada kuda yang ditunggangnya. Bengang dituduh mahu menggoda Seung Yoo, terus sahaja Se Ryeong memulangkan paku buah keras dengan menyindir lelaki itu tidak tahu menjaga nama baik keluarga kerana keluar berjalan – jalan dengan kesan gincu di lehernya.

Walaupun pertemuan pertama mereka tidak begitu cantik tetapi itu merupakan detik paling manis bagi mereka berdua kerana pada pertemuan inilah hati masing – masing sudah terpikat antara satu sama lain. Namun begitu, mereka berdua tidak menyedari hakikat bahawa keluarga mereka merupakan musuh tradisi dan tidak pernah lepas daripada ugutan bunuh dan rancangan untuk menjatuh sesama sendiri.


Drama ini boleh dikategorikan sebagai kisah Romeo dan Juliet versi Korea. Konflik dan halangan yang terpaksa ditempuhi oleh Se Ryeong dan juga Seung Yoo dalam percintaan mereka terlalu banyak dan sangat memilukan hati. Setiap kali tengok drama ni, tak sah kalau nia tak menangis sampai basah bantal jadinya.

TSK TSK.

Daripada Se Ryeong tersepit antara ayahnya dengan Seung Yoo kepada hampir berkahwin dengan Shin Myeon sebab ingatkan Seung Yoo dah mati kepada diculik oleh Seung Yoo untuk dijadikan tebusan kepada dipaksa menjadi orang gaji Shin Myeon kerana mahu menyelamatkan Seung Yoo.

Banyak lagilah konflik dan halangan dalam percintaan mereka berdua ni.


Antara konflik yang selalu membuatkan hati nia jadi pedih bagai ditusuk sembilu ialah apabila Se Ryeong terpaksa memilih antara menyelamatkan ayahnya ataupun Seung Yoo. Sungguhpun ayah Se Ryeong kejam dan banyak membunuh orang yang tidak bersalah tapi itu tak bermakna Se Ryeong membenci ayah dia. Teruk macam mana pun, itu tetap ayah kandung dia yang selalu melindungi dirinya dan selalu memanjakan dia sejak dari kecil lagi.

Di bawah ini adalah dialog antara Seung Yoo dan Se Ryeong ketika Se Ryeong berjumpa dengan Seung Yoo di kediaman Puteri Gyeong Hye selepas mendapat tahu rancangan Seung Yoo untuk membunuh ayahnya.


“Kau tetap nak bersedih atas kehilangan dia walaupun telah banyak benda kejam yang dia lakukan?”
“Aku tak minta untuk dapat ayah seperti dia yang selalu mengorbankan nyawa orang – orang tidak bersalah. Aku ingatkan bila dah memutuskan hubungan dengan dia, aku takkan ambil peduli lagi pasal dia. Tetapi apabila aku dapat tahu aku takkan dapat menatap muka dia lagi, aku jadi sedih. Dia tetap ayah aku.”

Dialog ni bukannya nia tulis ikut sebiji – sebiji dalam drama tu, ni main sikit – lebih – kurang – halal – je. HAHA Tak ingat sangat dialog dalam drama tu macam mana dan nia malas nak buka episod satu demi satu semata – mata nak mencari sebaris dua dialog tu. HUH! Tak kuasa.


Apa – apa pun, nia sangat berpuas hati dengan kesudahan drama ni. Nak tahu apa yang terjadi kepada pasangan kekasih Lee Se Ryeong dan Kim Seung Yoo? Sila tengok drama ni sampai ke episod terakhir.

Jumlah episod: 24
Rating: 4.8 / 5

Sumber gambar: google.com

No comments:

Post a Comment

satu komen daripada anda membuatkan saya senyum lebar :)

© Copyright Reserved to Nia Emkay l Designed by DayangDeno